ریاضیات را چگونه باید یاد بگیریم ؟

ریاضیات را چگونه باید یاد بگیریم ؟

تعرفه تبلیغات در سایت

میزکار کاربری

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

ابربرچسب ها

چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
[تصویر:  6575e1dcec428b7f74c946fdc926a516.jpg]
مدت های مدیدی است که ریاضیات به عنوان درسی که یاد گرفتن آن دشوار است، شهرت دارد. برای بسیاری از افراد ، ریاضی درس سختی است که فرار گرفتن آن زحمت زیادی دارد. گروهی در آموختن ریاضیات مشکلات جدی داشته اند. در حالی که عده ای دیگر ، تنها به این راهنمایی نیاز داشته اند که چگونه ریاضیات را بخوانند و توانایی خود را در آن به حداکثر برسانند.
ریاضی بیش از سایر درس ها به روش های مطالعه ای خاص احتیاج دارد. در این متن به اختصار بعضی از این روش ها را بررسی می کنیم.
شناخت ریاضی
ریاضیات مجموعه ای از مباحث که هر مبحث به طور جداگانه ، بر پایه ای متکی است که تمام مباحث قبلی را شامل می شود.اگر در هر یک از این مباحث ضعیف هستید، آن را کاملا یادبگیرید و سپس آموختن مبحث بعدی را اغاز کنید. هیچ گاه ضعف های خود را نادیده نگیرید و همان طور به درس ادامه ندهید . بدانید که ضعف ها خیلی زود شما را دچار زحمت و مشکل خواهند کرد.
مفاهیم و قضایا
مفاهیم و قضایای ریاضی ، تقریبا جزو محسوسات جهان اطراف ما نیستند. اما با این حال ، روش های بسیاری برای محسوس تر و قابل فهم ترکردن آنها وجود دارد. در مورد درک مفاهیم، برای این که یکی مفهوم را کاملا درک کنید ، باید چند مثال از آن را مطالعه کنید. اغلب اوقات ، افراد تعاریف را حفظ می کنند. حفظ کردن تعاریف زیانی ندارد ، اما به خودی خود هم مفید نیست ، چون به زودی فراموش می شوند.
بهترین راه درک تعاریف ، مطالعه ی مثال های خاص است. برای مطالعه ی مثال ها ، چند منبع در دسترس شماست ، کتاب درسی برای هر مفهوم اصلی و تعریف ، تعداد زیادی مثال آورده است. استاد یا معلم نیز در کلاس مثال های بیشتری ارائه می کنند. برای آن که درک خود را از تعاریف قوی تر کنید ، باید خودتان نیز مثال بسازید یا با حل مسئله های کتاب درسی ، موارد صدق یا نقض تعریف را پیدا کنید
اثبات قضایا
اولین و مهم ترین قدم این است که بفهمید ، یک قضیه چه می گوید و چگونه می توان آن را در مسئله ها به کار بست ، تا این که بدانید قضیه به چه طریقی اثبات می شود. تنها موقعی به اثبات یک قضیه توجه کنید که کاملا درک کرده باشید ، آن قضیه چه می گوید و مثال های زیادی هم در مورد آن حل کرده باشید. آن وقت است که از عهده ی اثبات قضیه بر خواهید آمد.
تجسم ذهنی

تجسم ذهنی را به عنوان یک ابزار کمکی اثبات برای مطالعه ی درس و یاد گیری آن به کار ببرید و نگران نباشید که احتمالا با تجسم ذهنی ، به نوعی خود را فریب می دهید و ریاضی را فقط باید در فرم شفاهی آن یاد بگیرید . این دقیقا همان کاری است که ریاضی دان ها به عنوان امری عادی می پندارند. در حقیقت ،علم ریاضیات با انجام همین تصاویر مجسم وشهودی توسعه می یابد . پس شما هم می توانید در اثبات قضایا ، از اشکال و تصاویر استفاده کنید و پس از استدلال ایده های خود به صورت تصویری ، آن ها را به صورت شفاهی و محاسباتی در آورید.

 



نویسنده : دسته : متفرقه , مشاوره وراه های درست زندگی , , بازدید : 2554 نظرات() تاریخ : جمعه 20 شهريور 1394 ساعت : 11:14

نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







  • پیشنهادی
  • پربازدید
  • جدید
  • نظرات
فلانی
فلانی درتاریخ 1397/9/9 گفته :
عالی بود هیچ جا نمیتونستم سوالات با پاسخ رایگان
پیدا کنم خیلی ممنون
سنگ مصنوعی
سنگ مصنوعی درتاریخ 1397/9/3 گفته :
سلام
وبلاگ خوبی دارید بهتون تبریک میگم به سایت ما هم سر بزنید خوشحال میشم ممنونم
حانیه حانیه
حانیه حانیه درتاریخ 1397/8/26 گفته :
عالی بود
بلبل
بلبل درتاریخ 1397/8/6 گفته :
عجیب بود
سایان سهرابی
سایان سهرابی درتاریخ 1396/9/15 گفته :
عالیییییییییییییییییییییی
sadegh
sadegh درتاریخ 1396/2/18 گفته :
سلام ممنون من کل کتابامو نوشتم میرم سر کلاس می خوابم
erfan.sh
erfan.sh درتاریخ 1395/12/25 گفته :

سلام
من نمی تونم فایل ها رو دانلود کنم ....
چرا ؟؟؟؟؟
پاسخ:مشکلی ندارد فایل ها درست است . شاید احتمل این است که سیستم شما ویروسی شده است. ولی  لینک ها مشکلی ندارد . من تست کردم و درست بود . امید وارم مشکلتون حل شود. لبخند

mika.fa.ad
mika.fa.ad درتاریخ 1395/11/16 گفته :
خیلی ممنون،عالی بود
زبیح
زبیح درتاریخ 1395/11/13 گفته :
سلام واقعا عالی بودن

اینارو از چه سایتی میگیرید
یزدان
یزدان درتاریخ 1395/10/17 گفته :
واقعا عالی بود فقط اگه می شد پاورپوینت دروس روهم قراربدین عالی تر می شد

نظر سنجی

درس مورد علاقه شما چیست؟

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دهکده 789 و آدرس dehkade789.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






امکانات وب



Top Blog
دهکده789

789

با يک کليک از ما حمايت کنيد